Kyckling=Bacon?!....

Fullt upp i skolan med projektplan, planering av specialarbete och allt annat som vi ska hinna med...
På fredag bär det av mot Örebro för påsklov och att fira 25-årsdagen!

Idag i skolan hände det en kul sak...
Jag står och väntar på Anna och brevid mig vid ett bord pågår ett samtal om bacon..

En kvinna från thailand, plus en tjej och kille från något annat land.

Killen: Jag äter en baconmacka, den e så god!
Kvinnan från thailand: Gillar du bacon?
Killen: Ja, jag älskar kyckling
Tjejen: Men bacon är väl inte kyckling?
Killen: Jo kyckling är bacon....
TYSTNAD runt bordet...( Jag vet inte var jag ska titta)

Killen: Du tjejen ( Tittar på mig)
Jag: Ja?
Killen: Vad kommer bacon ifrån? Det är väl kyckling?
Jag: Nej, det är gris....
Killen:VA???

Tystnad o jag går därifrån......

Man kan la för fasiken inte tro att bacon kommer från kyckling??
Tea frågade iofs vid jul om julskinkan vi åt kom från grisen, men Tea kommer undan med sånt... =P

Hmmm, nu ska jag fortsätta med min otroligt fina film om blueboard......

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0